WWW.PARAFIA.WITOWO.PL
Prosimy
o dokładne zapoznanie się z warunkami korzystania z niniejszego
Serwisu przed
rozpoczęciem jego użytkowania.
§ 1. POSTANOWIENIA
OGÓLNE
- Administratorem Serwisu jest Parafia Rzymsko-Katolicka św. Andrzeja Apostoła w
Witowie,
- Regulamin
Serwisu określa warunki i zasady korzystania z Serwisu
www.parafia.witowo.pl ,
w tym warunki przesyłania wiadomości w formie elektronicznej z
wykorzystaniem adresu pocztowego e-mail wskazanego w Serwisie.
-
Niniejszy
Regulamin Serwisu zostaje udostępniony nieodpłatnie pod adresem domeny:
www.parafia.witowo.pl
w formie umożliwiającej nieodpłatne utrwalanie, przechowywanie
oraz odtwarzanie przez Użytkownika, korzystającego z Serwisu .
-
Użytkownicy
korzystający z niniejszego serwisu internetowego jednocześnie akceptują treść
i warunki korzystania z Serwisu opisane w niniejszym Regulaminie.
§ 2. DEFINICJE
Określenia użyte w
niniejszym Regulaminie pisane wielką literą, o ile nie zostało w
treści wyraźnie zaznaczone inaczej, mają następujące znaczenie:
-
Administrator
– serwisu internetowego i administrator danych osobowych;
-
Dane osobowe
– dane osobowe, za które uznaje się informacje o
zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej.
-
Dekret –
Dekret ogólny w sprawie ochrony danych osobowych w Kościele
katolickim przyjęty przez KEP podczas 378. Zebrania Plenarnego,
które odbyło się 13 marca w Warszawie. Dekret reguluje prawa
przysługujące wiernym, których dane osobowe są przetwarzane w
parafiach. Celem Dekretu było również "uaktualnienie,
ujednolicenie, uszczegółowienie i dostosowanie dotychczas
istniejących w Kościele zasad ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem ich danych osobowych do rozporządzenia Unii
Europejskiej".
-
KIOD –
Kościelny Inspektor Ochrony Danych Osobowych powołany w zgodnie z
art. 91 RODO zajmujący się ochroną danych osobowych w Kościele Rzymsko-Katolickim.
-
Parafia –
Parafia Rzymsko-Katolicka pw. Świętego Andrzeja Apostoła w
Witowie, Witowo 37, kod pocztowy 87-231 Bytoń, Diecezja
Włocławska, tel +48 (54)
285
13 04
, e- mail
:aaniszczyk@diecezja.wloclawek.pl
,
-
Regulamin
Serwisu
– niniejszy Regulamin, dostępny pod adresem
domeny
www.parafia.witowo.pl
-
RODO –
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych),
-
Serwis
Parafii / Serwis
– zespół stron internetowych dostępnych pod
adresem
www.parafia.witowo.pl
administrowany i utrzymywany przez Parafię.
-
Użytkownik –
każda osoba korzystająca z Serwisu Parafii.
§ 3. ZAWARTOŚCI I
ZASADY KORZYSTANIA ZE SERWISU PARAFII
-
Serwis
Parafii funkcjonuje na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie.
-
Korzystanie
ze Serwisu Parafii jest nieodpłatne, dobrowolne i dozwolone dla
wszystkich Użytkowników korzystających z sieci Internet.
-
Korzystanie
ze Serwisu Parafii przez Użytkownika oznacza akceptację
postanowień niniejszego Regulaminu.
-
W naszym
Serwisie nie ma miejsca na treści, które są sprzeczne z prawem
polskim i międzynarodowym, nawołujące do segregacji rasowej,
wyznaniowej czy etnicznej. W serwisie nie znajdziesz treści
nieetycznych czy uznawanych za niemoralne.
-
Na stronach
Serwisu umieszczamy linki umożliwiające użytkownikom bezpośrednie
przejścia na inne strony internetowe. Nie odpowiadamy jednak za
politykę ochrony prywatności stosowaną przez właścicieli tych
stron ani za treść informacji tam zawartych.
-
Serwis
przedstawia informacje o Parafii w tym o jej historii oraz relacje
z bieżących wydarzeń z życia Parafii.
- Administrator
zastrzega sobie prawo do decydowania o zawartości Serwisu,
dokonywanych w nim zmianach i modyfikacjach, bez konieczności
uprzedzania użytkowników o swoich zamiarach.
-
Serwis może
zawierać znaki towarowe, nazwy handlowe, loga, materiały
zastrzeżone zarówno przez Parafię, jak i inne osoby trzecie.
Zostały one użyte tylko i wyłącznie w celu ich identyfikacji.
Udostępniając je na Serwisie, Parafia nie udziela licencji na ich
wykorzystanie w jakikolwiek sposób.
-
Zawarte w
Serwisie materiały tekstowe, graficzne oraz rozwiązania
informatyczne są chronione prawnie, w szczególności przepisami
ustawy z 4 lutego 1994 roku o Prawie autorskim i prawach pokrewnych
(Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.). Użytkownicy mogą pobierać i
drukować fragmenty zawartości ze stron Serwisu Parafii
www.parafia.witowo.pl
wyłącznie do użytku osobistego. Publikacja, rozpowszechnianie
zawartości niniejszego Serwisu lub jej sprzedaż, są bez
uprzedniej pisemnej zgody Administratora Serwisu jest zabronione
i stanowią naruszenie ustawy o prawie autorskim, ochronie baz
danych i uczciwej konkurencji .
§ 4. PRAWA I
OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA
-
Każdy
Użytkownik jest zobowiązany do korzystania z Serwisu Parafii w
sposób zgodny z treścią niniejszego Regulaminu, poszanowaniem
przepisów prawa i zachowaniem dobrych obyczajów.
-
Zabronione
jest w szczególności:
a/-podawanie w
ramach korzystania z Serwisu nieprawdziwych, nieścisłych lub
nieaktualnych informacji lub danych osobowych,
b/-rozpowszechnianie
nieprawdziwych lub sprzecznych z prawem informacji na temat treści
zamieszczonych na Serwisie,
c/-naruszanie w
jakikolwiek sposób dóbr osobistych Parafii, jej przedstawicieli i
pracowników, osób z nią powiązanych lub osób trzecich,
d/-dostarczanie
treści o charakterze naruszającym powszechnie obowiązujące
przepisy prawa,
e/-ingerowanie w
działanie Serwisu, w tym zmienianie kodu stron, używanie lub
zamieszczanie wirusów, robaków, trojanów, niedozwolonych
rozszerzeń i innych mechanizmów mogących mieć negatywny wpływ
na funkcjonowanie Serwisu lub oprogramowanie albo urządzenia
Administratora lub Użytkowników.
§ 5. WYMAGANIA
TECHNICZNE
-
Dla
korzystania z Serwisu konieczne jest posiadanie urządzenia
posiadającego dostęp do sieci Internet i poprawnie skonfigurowanej
przeglądarki internetowej, np. Google Chrome, Mozilla Firefox,
Microsoft Internet Explorer.
§
6. PLIKI COOKIES
-
Nasz Serwis
może wykorzystywać "cookies" (jest to informacja
zapisywana przez serwer na komputerze Użytkownika, którą to
serwer może odczytać przy ponownym połączeniu się z tego samego
komputera), do celów statystycznych lub ułatwienia korzystania z
funkcjonalności Serwisu. Pliki cookies stanowią zazwyczaj pliki
tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym
Użytkownika Serwisu internetowego. Warunkiem działania tych plików
jest ich akceptacja przez przeglądarkę użytkownika oraz nie
usuwanie ich z dysku.
-
Informujemy,
że zgodnie z ogólnie przyjętą praktyką w serwisach WWW,
przechowujemy zapytania HTTP kierowane do naszego serwera. To
oznacza, że posiadamy informacje o publicznych adresach IP, z
których użytkownicy przeglądają treści Serwisu. Zasoby, które
są przeglądane serwer rejestruje jako adresy URL.
-
Pliki cookies
wykorzystywane są w celu:
a/- dostosowania
zawartości serwisów internetowych do preferencji użytkownika,
b/- tworzenia
statystyk, które pomagają nam poznać, w jaki sposób użytkownicy
serwisu korzystają ze stron internetowych,
c/- ułatwienia
logowania i utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego,
d/- dostarczania
użytkownikom treści bardziej dostosowanych do ich preferencji.
-
Zbieramy
następujące informacje:
- identyfikator
sesji ustanowionej z serwerem WWW
-
Powyższe
dane nie są kojarzone z określonymi osobami przeglądającymi
nasze strony z zastrzeżeniem danych użytkowników logujących się
dobrowolnie do wybranych części naszego Serwisu.
-
Wykorzystywanie
danych-Logi są gromadzone i przechowywane przez czas nieoznaczony
jako materiał pomocniczy – techniczny, służący do
administrowania Serwisem. Informacje w nich zawarte nie są
ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania
siecią oraz serwerami w tym naszego partnera technologicznego firmy
Home.PL SA. Na podstawie plików logów mogą być generowane
statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu. Zbiorcze
podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech
identyfikujących osoby odwiedzające Serwis.
-
Pliki
Cookies stosowane w niniejszym Serwisie nie przechowują żadnych
danych osobowych ani innych informacji zebranych od użytkowników.
-
Użytkownik
powinien być jednak świadomy, że informacje zawarte w plikach
cookies, stanowiące dane osobowe, mogą być jednak zbierane przez
serwisy zewnętrzne, z których korzysta Użytkownik, odwiedzający
Serwis.
-
Google
Analytics i Google Adwords to usługi udostępniane przez Google
LLC. Google będzie korzystał z tych informacji w celu oceny
korzystania z witryny przez użytkownika, tworzenia raportów
dotyczących ruchu na stronach dla operatorów witryn oraz
świadczenia innych usług związanych z ruchem na witrynach
internetowych i korzystaniem z internetu, w tym autouzupełniania
okien wyszukiwania. Google może również przekazywać te
informacje osobom trzecim, jeżeli taki obowiązek wynikał będzie
z przepisów prawa lub w przypadku, gdy osoby te przetwarzają takie
informacje w imieniu Google. Informacje zbierane przez wskazane
ciasteczka są przekazywane Google LLC i przechowywane przez nią na
serwerach poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
Przekazując dane
poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego Google LLC zapewnia,
że podlega certyfikacji w ramach programu UE – USA Privacy Shield
a zakres tej certyfikacji obejmuje dane osobowe użytkowników
https://www.privacyshield.gov/list.
-
Informacje
dostarczone przez usługę Google Analytics i Google Adwords,
Administrator witryny wykorzystuje wyłącznie w celu poprawienia
funkcjonalności Serwisu i nie
przekazuje ich do innych podmiotów.
-
Pliki
cookies są nieszkodliwe dla komputera, jak również dla
Użytkownika i jego danych.
-
Użytkownik
może uniemożliwić przechowywanie plików cookies na swoim
urządzeniu końcowym poprzez odpowiednie skonfigurowanie
przeglądarki internetowej i zmienić sposób zarządzania tymi
plikami. W tym celu Użytkownik może usunąć już przechowywane
pliki cookies ze swojego urządzenia końcowego poprzez odpowiednie
funkcje przeglądarki lub inne oprogramowanie lb aplikacje służące
do tego celu. Sposoby usuwania plików cookies w poszczególnych
wyszukiwarkach można znaleźć m. in. pod adresami:
-
Google
Chrome:
http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
-
Mozilla
Firefox:
http://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek,
-
Microsoft
Internet Explorer:
http://support.microsoft.com/kb/278835/pl,
§ 7. ZASTRZEŻENIA
I REKLAMACJE
- Administrator
dokłada należytej staranności celem zapewnienia odpowiedniego
poziomu funkcjonowania Serwisu. Użytkownik ma prawo
zgłaszania zastrzeżeń i błędów w funkcjonowaniu Serwisu na adres:
e-mail:aaniszczyk@diecezja.wloclawek.pl
-
Zgłoszenia o
których mowa powyżej powinny zawierać szczegółowy opis
występującego problemu i dane kontaktowe Użytkownika,
umożliwiające przekazanie przez Parafię odpowiedzi na zgłoszenie
dokonane przez Użytkownika.
- Administrator może
poprosić Użytkownika o przekazanie dodatkowych informacji w
zakresie niezbędnym dla udzielenia odpowiedzi, o czym Użytkownik
zostanie poinformowany.
-
Odpowiedzi na
zgłoszenie Administrator udzieli w terminie 30 dni od otrzymania pełnej
informacji.
§ 8.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
-
Dokładamy
wszelkich starań w zakresie poprawności działania Serwisu, jego
kompletności i przydatności do osiągnięcia celów określonych w
niniejszym Regulaminie.
-
Ze względów
technicznych może dojść do nieprawidłowości w działaniu lub
awarii uniemożliwiających lub utrudniających korzystanie z
Serwisu. Powyższe obejmuje również czasowe wyłączenie dostępu
do Serwisu ze względu na jej modernizację.
-
Nie
odpowiadamy w szczególności za:
a/- jakiekolwiek
szkody Użytkownika spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem
wiadomości oraz stron internetowych,
b/- spam, wirusy,
konie trojańskie oraz inne zagrożenia związane ze środowiskiem
Internetu;
c/- przerwy w
funkcjonowaniu Serwisu spowodowane przez działanie użytkownika
niezgodnie z niniejszym regulaminem lub z powszechnie obowiązującym
prawem, jak również nieprawidłowym korzystaniem z Serwisu,
d/- szkody
spowodowane przez działanie Użytkownika niezgodnie z niniejszym
regulaminem lub z powszechnie obowiązującym prawem, jak również
nieprawidłowym korzystaniem z Serwisu;
f/- szkody powstałe
na skutek wykorzystania przez Użytkowników danych i informacji
zawartych w Serwisie w sposób niezgodny z prawem.
- Administrator nie
udziela Użytkownikowi gwarancji w rozumieniu art. 577 Kodeksu
cywilnego. Ponoszą Państwo wyłączną odpowiedzialność za
wszelkie szkody spowodowane w systemie komputerowym lub utratę
danych wynikającą z użytkowania Serwisu. Zawartość Serwisu jest
udostępniona w formie “jak jest”, oraz na podstawie
“dostępności” bez żadnych gwarancji, czy to wyraźnych, czy
dorozumianych.
- Administrator nie
ponosi odpowiedzialności za wadliwe funkcjonowanie lub brak
dostępności Serwisu spowodowane z ww. przyczyn oraz innych
przyczyn niezależnych od Administratora.
§
9. DANE OSOBOWE
-
W odniesieniu
do Danych osobowych podawanych przez Użytkownika za pośrednictwem
Serwisu , Parafia pełni funkcję Administratora.
-
Dane osobowe
są przez Administratora przetwarzane, tylko wtedy jeśli otrzymamy je od
Państwa dobrowolnie i tylko w niezbędnym zakresie, np. jako część
wiadomości na nasz adres e-mail podany w naszym Serwisie.
-
Podanie
danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie oznaczonych danych
osobowych może być związane z wykonania posługi duszpasterskiej
oraz realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych
interesów realizowanych przez Administratora.
-
Do Danych
osobowych przetwarzanych przez Administratora mają dostęp
wyłącznie osoby i podmioty wyraźnie do tego upoważnione.
-
Danymi
osobowymi Użytkownika, przetwarzanymi przez Administratora mogą być w
szczególności: adres poczty elektronicznej, nazwisko imię, firma,
stanowisko w firmie, adres e-mail, telefon, adres pocztowy.
-
Administrator
przetwarza Dane osobowe Użytkowników zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa, wyłącznie w niezbędnym zakresie, przez czas
konieczny do realizacji usługi, przekazywania odpowiedzi na
przesłane przez Użytkowników zapytania, a maksymalnie przez okres
wymagany do celów zapewnienia zgodności z odpowiednimi przepisami
oraz dochodzenia roszczeń do czasu ich przedawnienia .
-
Administrator
stosuje niezbędne środki techniczne zapobiegające nieuprawnionemu
pozyskiwaniu i modyfikowaniu Danych osobowych przesyłanych drogą
elektroniczną przez osoby do tego nieuprawnione.
-
Dane osobowe
są przetwarzane są zgodnie z Dekretem ogólnym w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w
Kościele katolickim wydanym przez Konferencję Episkopatu Polski, w
dniu 13 marca 2018 r. w związku z przepisami ogólnego
rozporządzenie o ochronie danych osobowych z 27 kwietnia 2016 r.
(RODO).
- Administrator nie
udostępnia danych, nie profiluje ich, ani ich nie przekazuje do
państwa trzeciego (organizacji międzynarodowej) .
-
Dane osobowe
mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym (podwykonawca
naszych usług - procesor) w celu prawidłowego i zgodnego z prawem
świadczenia usługi – wykonania obowiązków, o których mowa w
art. 28 RODO (np. obsługa informatyczna,hosting, itp.).
-
Dane osobowe
mogą również zostać przekazane podmiotom uprawnionym do
uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądy lub
organy ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w
oparciu o stosowną podstawę prawną.
-
Osoba, której
dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych
oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,
prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do
cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z
prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
cofnięciem.
-
W celu
zgłoszenia żądania związanego z administrowaniem
danych osobowych Użytkownika, wymagany jest kontakt z
Administratorem
na adres e-mail:
aaniszczyk@diecezja.wloclawek.pl
.
§ 10. ZGŁOSZENIA NARUSZENIA PRZEPISÓW DEKRETU
-
W przypadku
stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy
Dekretu , osoba której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do
Kościelnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (KIOD) adres: Skwer
kard. Stefana Wyszyńskiego 6, 01-015 Warszawa,
kiod@episkopat.pl,
www.kiod.episkopat.pl przekazując ja do wiadomości Administratora na adres e- mail:
aaniszczyk@diecezja.wloclawek.pl
.
§ 11. ZMIANA
REGULAMINU I POLITYKI PRYWATNOŚCI
- Administrator zastrzega możliwość zmiany niniejszego Regulaminu i Polityki
Prywatności.
-
Zmiana treści
niniejszego Regulaminu i Polityki Prywatności staje się skuteczna
z momentem umieszczenia nowego dokumentu na Serwisie Parafii.
-
Aktualny
Regulamin i Polityka Prywatności są w każdym czasie dostępne i
możliwe do odtworzenia za pośrednictwem Serwisu Parafii
www.parafia.witowo.pl .
§ 12. POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
-
Regulamin i Polityka Prywatności obowiązują z dniem 25.05.2018 roku.
-
Prawem
właściwym dla stosowania postanowień niniejszego dokumentu jest
prawo polskie powołane wyżej.
-
W sprawach
nieuregulowanych stosuje się bezwzględnie obowiązujące przepisy
prawa polskiego.